tisdag, december 11, 2007

Utmanad

Jag har blivit utmanad av min rosvän och tänkte ta tag i den ikväll... innan jag fortsätter med nästa utmaning... Då kör vi igång:

Vad gjorde du för tio år sedan ?
Tio år är sån lång tid ... men året var 1997 och jag hade på våren gått ut gymnasiet. Under höstterminen läste jag på Komvux och ungefär såhär dags var terminen slut.

Vad gjorde du för ett år sedan ?
Jobbade häcken av mig på jobbet, hade nyligen blivit friad till och höll i all hemlighet på att börja planera vårt bröllop.

Fem snask jag gillar:
mjölkchokladkaka med daim... *mums*
colaflaskor
djungelvrål
gräddkola
sötlakrits

Fem sånger som jag kan hela texten till:
Det är ganska många det ... kan sjunga med i de flesta ... och det är skitsvårt att behöva välja ut de fem bästa, tänk om jag väljer fel liksom ?!

Vad skulle du göra om du var miljonär?
Lösa mina lån, resa en massa ihop med mannen, bjuda in till fest... det där vanliga du vet. ;)

Fem saker som du gillar att göra:
läsa,pussla, umgås med vänner, spela spel och skriva i olika former.

Fem saker som du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
Kort-kort kjol, en stor rosa kanindräkt (liknande den Chandler har på sig på en Halloweenfest), en SodaStreamer, husbil eller motorcykel.

Fyra favoritsaker:
Vigselringen, en bra pocketbok i väskan, en kram och min framtida oinköpta handdator.

Fem personer som jag gärna vill se göra den här utmaningen... :
Eftersom jag inte vet vilka som läser den här bloggen, så lämnar jag utmaningen som öppen. Om det är någon som antar den så hoppas jag att den personen meddelar mig så jag får läsa svaren. ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

He, he! Kul att du antog min utmaning! Hoppas allt är bra med dig rosen! Här är det förkylt värre :(

*stor kram*

Anonym sa...

Nu har jag gjort utmaningen!

Vad gjorde du för tio år sedan ?
Jag hade precis fått sparken från en praktik som af fixat.

Vad gjorde du för ett år sedan ?
Snusade bebisnacke.

Fem snask jag gillar:
Mörk choklad med körsbär och likör i
Choklad i stort sett allt
Hallon/lakris hårda karameller
Saltlakris
Sura hårda karameller

Fem sånger som jag kan hela texten till:
Jag kan inte hela texter. Jag kan refrängen och lite till men inte hela texter.

Vad skulle du göra om du var miljonär?
En miljon är inte så mycket. Men jag skulle köpa loss bilarna, renovere hemma och sen skulle de vara slut.

Fem saker som du gillar att göra:
Simsa, kolla på teve, gosa med barnet, läsa, äta.

Fem saker som du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
Parfymerat tvättmedel, läderbyxor, djurpäls, volvo, Selma Lagerlöfs samlade verk.

Fyra favoritsaker:
Datorn, barnvagnen, bilen, mysbyxor.

Fem personer som jag gärna vill se göra den här utmaningen... :
Det kan jag ju inte säga!

Anonym sa...

Jag antar utmaningen :-) Gör den i min blogg :-) *kramas* //Lottis