tisdag, december 18, 2007

11 dagar

Medan jag pluggade, sommarjobbade jag på Lagret. På samma företag jobbar även mamma, men med administrativa uppgifter. För ungefär ett år sen blev de uppköptaav ett annat liknande företag, ett företag som ligger i en annan stad. Sedan dess har det pågått utredningar och all möjlig skit för att komma fram till hur framtiden för alla arbetare inom de båda företagen ska se ut. Under hösten har det varit meningen att besked ska komma. Igår kom det.

Idag ringde jag till mamma. Hade jag inte gjort det hade hon väl tolkat det som att jag inte brydde mig om hennes arbetssituation. Men hon lät inte direkt glad över att det var jag som var på andra sidan tråden. Hon var skitsur. Självklart inte på mig, mer på hela grejen. Risken finns nu att hon kan bli uppsagd, eftersom det administrativa skaflytta till den andra staden medan Lagret flyttar till nybyggda lokaler på ett annat område i stan. Det är tråkigt. Kommer det vara lätt eller svårt att hitta en annan sysselsättning?Jag försökte mig på att hon kanske skulle byta inriktning. Hon föreslog att hon skulle börja på Lagret istället. Det tyckte inte jag. Men vi sa som Scarlett O'Hara, vi tänker på det nästa år istället.

Annars ?
Jag jobbar 3 dagar till, sen ska vi ha julledigt ! 11 dagar !! Känns HÄRLIGT !! Jag längtar !!

Vad ska jag göra då ? Fira jul till att börja med. Vi har inte bestämt hur vi ska göra ännu. På julafton alltså. Jag har överlåtit åt mannen att bestämma hur vi ska göra, det gjorde jag i slutet av förra veckan tror jag. I söndags sa han : "Det blir nog att vi firar med dina föräldrar." Igår lät det en aning annorlunda. Han hade fått ett samtal av sin mamma på morgonen där hon klargjorde att svärfar minsann hade blivit jättearg och sur på oss för att vi inte firar jul med honom, eller jag menar med dem. ;) Då blev jag sur. Vad är det för anledning att fira med dem nu då? Om de blir så arga om vi väljer att inte spendera HELA julafton tillsammans med dem ?! Men min man kunde ju inte riktigt förstå min reaktion. Skulle du känt dig välkommen och önskad som sällskap med det i bagaget? Det hela gjorde att jag bara vill strunta i allt ännu mer nu.

Nyår är en annan punkt som inte är bestämd ännu. Jag vet inte vad jag vill där heller. Jag ska nog gå och lägga mig den 23:e och inte vakna upp förrän om 2 veckor, då allt firande är över.

Men vänta lite här nu, då går jag ju miste om alla mina 11 dagar som jag skulle få vara ledig. Finns det någon därute som har en resa att ge mig? Jag åker nästan vartsomhelst, bara jag kommer hemifrån. ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan ju alltid åka upp till mig och träffa min son! Vi kan behöva lite hjälp att röja här för vi ska ha visning nångång efter jul!! Det blev klart idag, för en liten stund sen och jag är så sjuk att jag verkligen kan behöva all hjälp!! Dessutom kan du ju fira jul med mina svärföräldrar istället för dina egna! Det blir nog roligare ska du se... Eller kanske inte men det blir i alla fall några andra svärföräldrar!

Har inte riktigt förstått ännu men jag tror att vi ska flytta... Är jag egentligen glad över det eller är jag bara lättad?