onsdag, november 07, 2007

Vinter, redan?

När jag tittade ut genom fönstret imorse trodde jag först inte mina ögon, så jag fick blinka en extra gång och titta igen. På gräsmattan på innegården låg ett tunt täcke med snö. Snö! När jag några minuter senare gick ut var nog mer än hälften redan borta på grund av det ständiga regnet. Vet inte om det var så mycket bättre, för det betyder ju slask istället. Och sånt gillar vi inte. Vill ha sol och värme!!

Men nu kan man väl inte förneka längre att vintern har kommit. Mannen bytte till vinterdäck förra veckan och nu kommer snön... eller ja, vi får väl se om det blir mer de närmsta dagarna. *hoppas inte* Det tråkigaste med vintern är alla mörka kvällar. Jagtappar motivation och ork till att göra saker när jagkommer hem, även om jag kanske inte haft den bästa hösten direkt, så känns det hela lite jobbigare nu.

Det har varit dötrist på jobbet hela veckan, ja förra med för den delen. Men nu har jag lite saker i inkorgen att ta hand om, så jag hoppas att jag kommer kunna sysselsätta mig själv torsdag och fredag.

På lördag har vi bestämt oss för att åka till Ikea. Vi ska inhandla en ny TV-bänk då vi blev föräldrar till ytterligare en "liten" Son(y) förra veckan. Ska plocka ner något nytt underlakan också. Vi fick tre omgångar lakan i bröllopspresent men de som gav dem hade ingen koll på vilka underlakan vi ville ha. Sen får vi väl se vad som hittar sin väg ner i vagnen, alltid lika spännande. ;)

Inga kommentarer: