tisdag, november 20, 2007

Häftapparat

Vissa dagar känns så gråa och trista. Inget kul händer. Man kämpar med problem på jobbet och väl hemma orkar man inte mer än stoppa mat i magen innan man stupar i säng eller slänger sig i soffan och slappar hela kvällen.

Igår var inte en sån dag. Redan efter frukost fick jag mig ett gott skratt som jag levde på resten av dagen. En av kollegorna som pendlar tillsammans med oss gick framför mig på vägen mot diskinlämningen. Efter en snabb blick på hans bak, såg jag en stor reva rakt över ena skinkan. Smilbanden drog med en gång !! Sekunden senare öppnar en annan kollega munnen och frågar om första kollegan vet om att han tog de trasiga byxorna till jobbet. "Va? Ni skämtar?! Varför har du inte sagt nåt?!" säger han och tittar på mig. Jag har ju precis sett det !! "Jag tyckte jag hörde något när jag satte mig i bilen imorse..."

Alltså, om man tycker sig höra att byxor eller något går sönder, kollar man inte det så fort som möjligt då?? Jag klagar inte, det gjorde min dag !! :)

Ännu roligare blev det några timmar senare när jag diskuterade saken med rumskompisen. Han berättade nämligen att pendlarkollegan lagat sitt hål i rumpan med hjälp av ... en häftapparat !! Hur roligt är inte det på en skala då ?? *skrattar* Så nu kommer jag leva ytteligare en dag... *hehe*

En trevlig överraskning kom strax innan jag skulle gå hem. Handledaren klev in i vårt rum och frågade mig om jag ville ha lite utökat ansvar. Nu har jag sovit på saken och ska under eftermiddagen meddela mitt beslut. Det känns härligt! Som att man uppskattas för det man gör !!

Inga kommentarer: