måndag, november 26, 2007

Livemusik

Vid vår avdelningsfest för någon månad sen blev det några flak öl över, antingen drack de för lite eller så hade de dragit i överkant på beställningen. I vilket fall så kom min rumschef på den smarta idén att ha en pubkväll med levande musik. Så efter några veckors planerande och fixande var det i fredags äntligen dags för vår afterwork!

Pubkvällen började med lite snack med en öl/cider i näven och lite jordnötter som tilltugg. Sen fortsatte det med lite smörgåstårta som gänget i matsalen fixat. Om det blev dricka över vid förra festen, så var det maten som kunde ha gått åt till dubbla antalet gäster den här gången. Den var så mättande och god, så vi satt mer eller mindre stilla i stolarna för att kunna smälta maten. För att spä på den goda känslan av mätthet, lite trötthet efter veckan och berusningen av cidern körde rumschefen och pendlarkollegan igång med sin musik. De sjöng och spelade irländsk folkmusik och det var så jävla bra!

För ett bra tag sen, kommer inte ihåg när men kanske i våras, började vi med kulturfredagar i vårt rum. Det innebär att rumschefen kör igång sin irländska musik på datorn efter vårt fredagsmöte. För mig har det inneburit att om jag inte får ha kulturfredagarna så är det inte längre fredag för mig. Den irländska musiken är ganska fartfylld och det är precis vad som behövs efter en tuff arbetsvecka. På fredagseftermiddagarna brukar det dessutom vara ganska lugnt med telefonsamtal från kunder och andra kollegor, så musiken måste sällan pausas eller stängas av.

Att nu få höra samma musik spelas live bara några meter ifrån stolen man sitter på var en helt fantastisk upplevelse!! När man sen får dela det med sina härliga jobbarkompisar gör ju inte det saken sämre direkt. ;) Det tråkiga var bara att jag var tvungen att gå alldeles för tidigt för att hinna med sista bussen hem och den gick 21.00. Men jag missade i alla fall inte spelningen. ;)

På bussen på väg hem skickade jag ett sms till pendlarkollegan : "En stor fet kram till dig för en supertrevlig afterwork! Livemusik kan knappast bli bättre! Hälsa rumschefen att han är toppenbäst han med! :D" Idag när han kom till jobbet, tackade han så mycket. Han är inte van att få roskritik !!

Nu hoppas jag på att det blir fler pubkvällar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter ju helmysigt!!! Men glömde du inte att du skickade ett sms till mig med?! *flinar*

*stor kram* från mig, the rose