fredag, oktober 19, 2007

Fredag

Inga mail. Inga telefonsamtal. Inga uppdrag. Tyst. Tyst som i ett tomrum. Hur kul tror du det är att sitta på jobbet och ha absolut nada att göra? Jag har fått några saker från kollegor, som de själva inte hinner med, men har man inte fått allt man behöver för att kunna göra det man ska, så blir det ganska svårt att få nåt gjort. Så jag har ägnat de sista dagarna åt att svara på gamla mail, vilket inte var så många. Jag kanske skulle ta och göra en storrensning på skrivbordet också, stoppa in i pärmar och vara duktig?!

Det är ju i alla fall tur att det är fredag. Ikväll kommer en av mannens bästa kompisar på besök. Han stannar till på söndag. En pizzabit slinker nog ner när han kommer och imorgon tänkte jag se om jag inte hittar ett par nya snygga höstskor, ett par byxor eller två, gärna fler, på stan. Grabbarna får underhålla sig själva under tiden. På kvällen hoppas jag på att vi kan hitta på nåt skoj. En pubrunda. En biofilm. Bowling. Nåt borde vi kunda ordna.

Igår kväll var lilla Nyponrosen på besök. Ja, självklart var mamma och pappa med också. ;) Mina förfotade och håriga prydnadskuddar var intresserade av den lilla minimänniskan, men vågade inte gå för nära. Birman verkade nästan markera sitt revir lite, höll sig i närheten när Nyponrosen satt i mitt knä. Missen slog inte efter henne på nåt sätt, men nån annan kan ju inte komma och sno all uppmärksamheten. Klart kissen måste ha uppsikt över vad som händer i hemmet. ;)

Städning var nästa projekt.

Inga kommentarer: