torsdag, september 27, 2007

Höst

Det är verkligen höst ute. Massor av löv har redan fallit, parkeringen utanför mitt fönster på jobbet är nästan full med röda, orange och gula blad. Himlen är grå och trist, ingen sol framme och jag sitter inne i värmen och fryser fingrarna av mig. Inte helt kanske, men de är som istappar. Det enda jag har att värma mig med idag är en kopp te som jag var och hämtade för fem minuter sen.

Vi gick en promenad igår, mannen och jag, när vi kom hem från jobbet. Solen tittade faktiskt fram, dock var det inte någon värme att tala om. Luften var härligt frisk och väl hemma igen var det skönt att få ställa sig i en varm dusch och skölja av sig svetten som brutit sig fram medan vi gick. Efter lite mat i magen hamnade jag framför datorn (som att åtta timmar på jobbet inte räcker). Jag besökte mina kära bloggkompisar, tittade på lägenheter och hus på hemnet.se, läste nyheter, kollade in nya kanal5.se (jobbig sida) och min nya drog, FB. Helt sjukt egentligen. Jag blev medlem första gången för flera månader sen, men då visste jag inte vad det var. Så för någon vecka sen "bjöd" en gammal kursare in mig. När jag sen hittade mina gamla kärlekar från grundskolan var jag fast.

På jobbet har det, inte löst sig kanske, men det har ordnat sig med männen. Jag skrev det förklarande mailet och sen var det inte mer med det. "Inget att göra åt nu" hette det då. Lagom kul liksom, nu är det istället nästan helt dött för mig. Det kommer in några småsaker som ska fixas hela tiden, men inget stort projekt att sätta tänderna i. Men jag ska inte klaga, allt kommer säkert på samma gång sen istället. Brukar ju bli så.

Annars är det en lugn höst hemma. Vi går våra promenader och försöker hitta på i alla fall en sak utöver det vanliga varje helg. Förra helgen blev det bio, The Bourne Ultimatum. Den här blir det två grejer faktiskt, mamma och pappa kommer imorgon kväll och på lördag ska vi träffa grabbgänget. Vet inte om jag ska kalla det grabbgänget längre förresten, det är bara 2 killar och den enas sambo (som är tjej). Den tredje killen har avskärmat sig på nåt sätt. Vi får inte tag på honom och han hör inte av sig till någon av oss. Jag blir lite orolig för honom.

Imorgon blir det dessutom fika med bästa tjejvännen som finns! Ska bli skoj och höra om upptågen de gjorde borta på andra sidan klotet förra veckan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skickar en massa varma kramar i höstmörkret! Du vet var jag finns och att jag finns, alltid. Kram