söndag, januari 13, 2008

Trött

På vägen hem från jobbet i fredags satt jag och halvslumrade nästan hela vägen. Det var skönt att stiga innanför dörren sen och bara släppa allt vad jobb heter. Det blir lätt att man funderar på lösningar på problemen man har på jobbet i bilen på vägen hem, men när man kommer hem, då ska det vara helg. I alla fall när det är fredag. ;)

Vi åt en macka och drack lite te, sen kände jag mig lite trött och hängig. Mannen sa åt mig att gå och vila lite, så skulle han säga till mig när På Spåret började. Sagt och gjort. Jag tog med mig en pläd och la mig på sängen. Och det tog nog inte mer än 5 minuter så sov mrsRose så gott, så gott, så gott. Faktiskt så gott att när klockan blev 20, hade jag ingen som helst lust eller ork att stiga upp igen. Istället somnade jag snällt om igen. Tror att jag var uppe vid tiotiden för att klä av mig och lägga mig på riktigt ... sen vaknade jag inte förrän 10 igår morse och var så gott som utvilad. Det var tyvärr inte mannen.

Vi sa till varandra i måndags att vi skulle försöka komma iväg och träna en dag den här veckan. Vi har inte lyckats med det, men vi har idag gått runt sjön på 4,5 km. Det måste väl ändå räknas !? Nu blir det dock lite matlagning!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojdå, vad trött du var gumman ;)

Promenader är i allra högsta grad träning i mina ögon :-) Jag har börjat med att gå ca 1 timme varje dag nu, det är jätteskönt!!!!

*många kramar*

Anonym sa...

Man SKA vila när man är trött :)

Promenaden lät ju som jättebra träning/motion! Jag saknar träningen, ska ev försöka mig på baspass på Friskis under våren, annars är det promenader som gäller.

Kram