tisdag, februari 05, 2008

Tänk först, tala sen

Ibland har jag önskat att jag vore kille istället för tjej.
Idag kom den känslan tillbaka.

I matsalen.
Jag plockar till mig saker på min tallrik. Efter mig kommer en av pendlarna. Jag skojar en aning med honom och Långben som kommer efter, genom att ta lång tid på mig med drickan, som är det sista man tar, står precis vid kassan. Pendlaren, som numer kommer få sitt rätta smeknamn, nämligen "Det stora äcklet", säger nåt om att jag ska öka. Tanten i kassan som är en rolig gammal kvinna, säger som hon brukar göra, "Hallå lilla mrsRose". Vad säger äcklet då? "Nja, liten är hon ju inte, kort ja, men inte liten." Tanten säger snabbt "det där var inte snällt". Jag blev helt ställd, fick inte ur mig någonting.

Jag vet att jag inte är liten, långt därifrån, men det var inte min vikt hon syftade till när hon kallade mig liten. Jag ser inte så gammal ut som jag är, kan fortfarande åka på ungdomsbiljett på bussen, måste visa ID på Systemet varenda gång och det var det hon menade med sin hälsning. Jag blev riktigt arg! Men jag har vett i min skalle, jag kan hålla tillbaka. Men om han inte kan tänka efter innan han öppnar munnen, så tänker inte jag heller göra det. Så nästa gång han äcklar sig i bilen, men det eviga harklandet, hostandet och vad sjutton han nu håller på med, ska han få höra hur jobbigt det är att lyssna på honom varje dag. Det stora äcklet!

Varför vara kille? Jag har förstått att det är betydligt enklare att inte ta åt sig av såna kommentarer som kille. Det kommer bli svårt att lägga ifrån sig tanken på det här nu.... Åh, vad jag hatar sånt!! Tänk efter före, jävla idiot!

5 kommentarer:

Anonym sa...

JAg säger som tanten i kassan :" det där var INTE snällt!"

Jävla idiot, vad är det att reta upp sig på att folk inte tar dricka i HANS takt?!!!! Finns ingen anledningatt vara rent ut sagt oförskämd för det! Ge igen när du får tillfälle oavsett om du är kille eller tjej!!

Hejar på dig gumman!

Anonym sa...

Usch, vilken IQ-befriad människa!! :( Vad arrrghh jag hade blivit!! :(

*stor kram* från mig, din ros

PS.. du får ge tillbaka när han minst anar det... DS

Anonym sa...

Ah, så typiskt karlar! Skit i honom! Kram

Anonym sa...

Dumma dumma kille!!! kram Anna

Anonym sa...

Har du lyckats "hämnas" eller åtminstonde få någon slags upprättelse för det elaka påhopet du råkade ut för?

Massor med kramar, tänker på dig